Egyéb

Itt-hon, ott-hon

Majdnem egy hónapja érkeztünk vissza Európába, ahol szintén nem unatkozunk... Először Yannick szüleit látogattuk meg Franciaországban, ott megint rájöttem, hogy Európában is mennyi szép hely van (egy európai körút sem lenne rossz 😉 ). Annecyhoz közel laknak, ez az egyik kedvenc helyem, azt hiszem a képek jól bemutatják miért 🙂 Éppen mikor érkeztünk kezdődött az… Itt-hon, ott-hon olvasásának folytatása

Japán

Tavasz Wakayamában – búcsú Japántól

Japánban néhány város nagyon látogatott, mint például Kyoto, más helyek pedig kimaradnak a legtöbb turista útvonalból, ilyen például Wakayama. Amikor mondtuk valakinek, hogy ide megyünk, mindenki eléggé meglepődött. A japánok annyira kifejezik mit gondolnak: örömöt, csalódottságot, meglepetést, bármit. Amikor Wakayamát hallották, mindegyikük nagyon jót mulatott, ilyenkor teljesen felderül az arcuk és olyan jól szórakoznak, mintha… Tavasz Wakayamában – búcsú Japántól olvasásának folytatása

Cseresznyevirágzás és teaceremónia

Ha Japánról nézünk képeket, akár magazinokban, akár utazási irodákban, nagy valószínűséggel lesz köztük jónéhány a cseresznyevirágzásról és a teaceremóniáról, mind a kettő olyan összetéveszthetetlenül kötődik Japánhoz. Mi a teaceremónián Kyotoban vettünk részt, Osakában és a közeli Narában pedig fantasztikus napokat töltöttünk a cseresznyefák alatt. Kyoto és Osaka nagyon népszerűek a Japán szimbólumaivá vált nevezetességeik miatt… Cseresznyevirágzás és teaceremónia olvasásának folytatása

Japán

Mesés tájakon – Kanazawa és környéke

Kanazawa nagy kedvencünk lett, itt található Japán három legszebb kertje közül az egyik, a közelében pedig a Shirikawa-go nevű UNESCO falu, ahol ma is hagyományos nádtetős házakban élnek. A 450 kilométerre lévő Tokióból vonattal 2 és fél óra alatt lehet eljutni ide. Akinek belefér a keretébe (150 dollár), semmiképpen se hagyja ki, végülis nem mindennap… Mesés tájakon – Kanazawa és környéke olvasásának folytatása

Az ezerarcú Tokió

Azt hittem, hogy a nagyvárosok már nem tudnak semmi újat mutatni, mindenhol hasonló tömeg, betonrengeteg és zűrzavar. És akkor jött Tokió. Első látásra olyan, mint bármelyik város, de nem sok idő kell ahhoz, hogy észrevegyük, a felszín alatt mégis mennyire más minden. Japán fővárosa, ami egyszerre ultramodern és hagyományos, a béke szigete és lüktető metropolisz,… Az ezerarcú Tokió olvasásának folytatása

Kambodzsa

Nyaralás a nyaralásban – Kampot

Siem Reap után úgy döntöttünk, hogy nem utazunk össze-vissza Kambodzsában, hanem keresünk egy kisebb helyet, ahol az utolsó két hetet töltjük. Azt hiszem elfáradtunk mostanában a sok utazástól, a kontinensváltásoktól, az időjárásbeli különbségektől és az annyira eltérő kultúráktól. Persze jóféle fáradtság ez, azt jelenti, hogy sokmindent láttunk, sok élményünk volt, de néha jó megállni, és… Nyaralás a nyaralásban – Kampot olvasásának folytatása

Igazi élmények Kambodzsában

Most, hogy már nagyon az utazás végéhez közeledünk (el se hiszem, hogy így elment az idő!), egyre több "utolsó" élmény vár ránk. Japán lesz nemsokára az utunk alatt az utolsó ország, amit meglátogatunk, márciussal megkezdtük az utolsó egész hónapot (április 2-án érünk Európába!), Siem Reapben pedig az utolsó visit.org túrákon voltunk fotós önkéntesként. Ez alatt… Igazi élmények Kambodzsában olvasásának folytatása

Kambodzsa

Siem Reap és Angkor Wat – vegyes érzések

Bárcsak azt mondhatnám, hogy Siem Reap és Angkor Wat annyira jó volt, mint ahogy arra számítottam, de sajnos nem így volt. Persze ez elég szubjektív dolog, valószínű benne volt az is, hogy a nagy kedvenc Don Khon után nehéz volt megint egy nagyváros közepébe kerülni, ha valaki eleve egy másik városból repül ide, valószínű nem… Siem Reap és Angkor Wat – vegyes érzések olvasásának folytatása

Laosz

Don Khon, a boldogság szigete

Don Khon Laosz legdélebbi részén a 4000 sziget egyike. A Mekong folyó alakította ki ezeket a szigeteket, amiken Laosz legelső vasútvonalát építették. A franciák a kolonizáció idején mindenképpen el akartak jutni Kínába, hogy az ottani értékeket megszerezzék, de nem tudtak átkelni a  Mekong folyó vízesésein, ezért kezdték el a vasút építését. Ma már csak az… Don Khon, a boldogság szigete olvasásának folytatása

Laoszi mindennapok

Ahogy folytattuk az utunkat Vientianeból dél felé, Kambodzsa irányába, megálltunk néhány napra két helyen, Thakhekben és Pakseban. Egyik városban sincs túl sok látnivaló, inkább a városok környéke érdekes. Motorozás Thakhek környékén Thakhekból sokan többnapos motoros körtúrát csinálnak, mi is gondolkoztunk ezen, de az utak állapotát és a közlekedést Vang Viengben megtapasztalva nem volt kedvünk minden… Laoszi mindennapok olvasásának folytatása

Laosz

Egy jobb jövő ígérete Laoszon

Vientianeban, Laosz fővárosában csak pár napot töltöttünk, szerintem két vagy három nap teljesen elég rá. Először a fő látnivalókat néztük meg, a Patuxay-t, a sztúpát, pár templomot és a Buddha parkot. Buddha park: A 1000 Buddha temploma érdekes volt, egész kicsiktől kezdve az egészen nagyokig tele van a templom Buddha szobrokkal. Mikor ott voltunk, egy… Egy jobb jövő ígérete Laoszon olvasásának folytatása

Motoron és kajakon – Vang Vieng

Bevallom, kicsit tartottam Vang Viengtől mielőtt ideértünk. Annyi rosszat olvastam róla, hogy egy nagy buliközpont volt nemrég, ahova a hátizsákos turisták drogozni és inni jöttek. Minden évben nagyon sok külföldi halt meg itt a drogok, alkohol és a hozzájuk kapcsolódó balesetek miatt. Egy idő után a laoszi kormány ezt megelégelte, és bezártak sok helyet, azoknak,… Motoron és kajakon – Vang Vieng olvasásának folytatása